Cпускаться в заброшенные шахты метро или темные и сырые подвалы одному — плохая идея, рассадники живых мертвецов работают постоянно и поэтому ходить туда нужно с командой, желательно человек 20-30. Для проведения зомби-профилактики нужно установить этот мод для Half-Life-2, выросшего в полноценную игру, — Zombie Panic. Для него как раз вышло новое обновление под номером 2.3.
В целом обновление 2.3 нельзя назвать масштабным (в отличии от 1.6 например), одна новая карта с заданиями, пара моделей персонажей и оружия, чуток откалиброван баланс. Видно, что все силы разработчики мода Zombie Panic бросили на игру про зомби Contagion. Чтож пожелаем им успехов, а сами поставим Zombie Panic, благо в стиме он бесплатен.
Список изменений под катом
===== Zombie Panic 2.3 (7-26-2012) =====
+ Added cvar to control latejoining: mp_latejointime
+ Новая квест-карта zpo_corpsington.
+ Можно просить определенный тип патронов у команды.
+ Fixed delay when displaying new map at loading screen.
+ Fixed Panic reequipping active weapon.
+ Fixed starting round walking.
+ Fixed spawns disabling.
+ Исправлена работа гранаты.
+ Added entity to disable automatic weaponry balance.
+ Added option to not spawn a weapon/ammo under a certain amount of players.
+ Added server convar to disable bunnyhop block, sv_bunnyhopblock.
+ Added ladder prediction.
+ Added Community Map Rating system.
+ Изменен прицел.
+ Fixed most stuck cases.
+ Added max ammo weight support for third party modding.
+ Added convars to limit ragdolls, cl_maxragdolls and sv_maxragdolls.
+ Added ragdoll persistence.
+ Readded infected collision.
+ Joined walk and lunge keys.
+ Исправлены баги.
+ Added game_image entity.
+ Added font support to game_text.
+ Added Display Weight and Hide Empty Ammo options.
+ Added fire spreading.
+ Changed Ammo, Stamina, Health, Armor and Weapon HUD.
+ Теперь оружием ближнего боя можно сделать хедшот.
+ Added trigger for phone primary attack, trigger_phone.
+ Added ConVar for head shots only mode, mp_headshotsonly.
+ Fixed PushAway force.
+ Tweaked Barricades physics impact resistance.
+ Fixed survivor detecting zombies in chat and mic.
+ Исправлена анимация винчестера.
+ Added math entity to remember between rounds, math_static.
+ Fixed server overwriting player default model.
+ Improved sv_gravity changes.
+ Added survivors seeing what the teammate is carrying.
+ Added late join with zombie and weaponry scaling.
+ Added infection to random player when there’s not enough zombies.
+ Fixed being carrier in a row.
+ Добавлена кнопка скидывания всех ненужных патронов (ALT).
+ Increased player ability while crouching.
+ Улучшены дробовики.
+ Added system to remember players who left after joining.
+ Добавлено передвижение сидя.
+ Enabled picking damaged boards.
+ Readded option to drop smaller amount of ammos.
+ Added dropped items grouping.
+ Fixed triggers not interacting with weapons and items.
+ Добавлен новый скин — Vanessa.
+ Fixed remaining health for medkits, pills and armor.
+ Добавлен индикатор общего количества всех зомби.
+ Added option to drop armor on ammo menu.
+ Fixed Push recharge time when missing objects.
+ Fixed setting cl_playermodel to carrier model.
+ Fixed USE sound blocking other sounds.
+ Fixed wasting lunge without lunge speed.
+ Removed Commons collision.
+ Fixed zombie respawn with a life available before death.
+ Added distance for info_beacon.
+ Fixed Can’t init entities bug.
+ Removed beacons limit.
+ Fixed plugin’s ChangeTeam compatibility.
+ Fixed IEDs stuck with players while there’s an active IED.
+ Added new Zombie Vision. (Press L to toggle between new and old)
+ Added item_delivery and trigger_itemreceiver.
+ Added client and server convars to enable sprays.
+ Added option for info_beacon to display only for a selected team.
Можете предложить свои варианты перевода обновления Zombie Panic 2.3, а я пойду отстреливать зомбей в ZPO_Corpsington.
Устновить Zombie Panic вы можете бесплатно и без стима, скачав игру отсюда http://www.desura.com/mods/zombie-panic-source